Post

Премахване на DPF филтър и защо?

Какво представлява DPF системата и каква е целта на системата?

ДПФ е зписва на латиница и представлява Технология за филтър за твърди частици (DPF).

DPF е една от многото технологии, разработени за намаляване на замърсяването на въздуха и подобряване на екологичните условия на планетата ни, съществуваща от около 40 години, но силно наложена от около 24 години в повечето дизелови превозни средства. Много страни по света са приели закони през различни години, за да направят използването на тази технология задължително в повечето превозни средства с дизелово гориво по света. Използването на DPF филтрираща технология за други извънпътни автомобили или ППС, започва дори в началото на 80-те
Работата на DPF системата се основава на абсорбирането на прахови частици (сажди). Праховите частици, произведени от непълното изгаряне на гориво-въздух в двигателя, могат да замърсят въздуха. DPF системата обаче предотвратява това замърсяване. DPF абсорбира и натрупва частици сажди и ECU, ако е необходимо, когато обемът на отложените сажди е голям, изгаря саждите вътре във филтъра, като повишава температурата на отработените газове.
Въпреки това, потенциалният дефект на DPF системата може да се види, когато превозното средство е било в движение и следователно двигателят работи с ниски обороти, няма достатъчно тяга и други.

Причини за повреда в DPF:

  1. Повреда на сензора за налягане на ДПФ
  2. Лоша настройка на производителността
  3. Автомобил с голям пробег и съответно износен двигател
  4. Маслото преминава през уплътненията на двигателя или турбото в изпускателната система
  5. Дефектни горивни инжектори, изпращащи твърде много гориво към въздушно-горивната смес
  6. Проблеми с EGR клапана

При такива сценарии толкова много прахови частици могат да се натрупат и да запушат прохода на отработените газове от двигателя. Разбира се, това е предварително дефинирано в ECU-тата, чрез които, ако сте собственик на автомобила, можете да изпразните DPF филтъра по магистрали и междуградски пътища (когато двигателят работи с по-високи обороти). Това изпразване зависи от модела на автомобила и неговото ECU. Ако вашият DPF не е за еднократна употреба (изисква честа смяна), той трябва да се почисти след 30 000 километра (или около шест месеца), тъй като в противен случай ще получите напълно блокиран DPF. Регенерацията обаче трябва да се прави след всеки 5000 км, което често се извършва автоматично от сензорите, след като проверят разликата в налягането.

Регенерацията се извършва в три различни вида:

1- При първия тип, който също се нарича пасивен, основната идея е, че превозното средство е натрупало сажди във филтъра, които се изхвърлят след изминаване на определено разстояние с високо натоварване на двигателя и RMP и филтърът достига определена температура. Ясно е, че този тип регенерация е най-вече за превозни средства, които не са за градско типично движение.

2- Вторият тип регенерация е известна като активна регенерация. При този тип DPF не достига температурата, необходима за изхвърляне на саждите, което води до разлика в налягането в DPF. По това време ECU повишава температурата и улеснява регенерацията чрез впръскване на допълнително гориво.

3- Третият тип регенерация, наречена ръчна регенерация, се извършва при периодични сервизи от специализирани устройства в сервизи. Методът се основава на командите, дадени на ECU от автомобилния скенер за повишаване на температурата и „стопяване“ на саждите.

След като научихме как работи регенерацията, трябва да научим какви последствия може да има пренебрегването на регенерацията или несработването и:

Симптоми за повреда на DPF

  • Загуба на мощност в двигателя и интензивно повишаване на температурата му
  • Контролните светлини светват
  • Остра миризма в купето
  • Намаляване на MPG (което само по себе си означава увеличен разход на гориво)
  • Лоша реакция при натискане на газта

Това са някои от последствията от липсата на регенерация.

Важно е да знаете, че синият дим, излизащ от колата ви по време на регенерация, вероятно се дължи на изгаряне на бензин, докато черният дим се отнася за проблем с вашия DPF (Вероятно трябва да смените DPF на вашия автомобил).

Консумацията на масло вътре в двигателя и навлизането в DPF е друг предизвикателен фактор, който може да има драстично вредно въздействие върху работата на двигателя, което води до загуба на производителност или дори повреда на двигателя. Освен това високата цена на повреда на DPF е друг фактор, който трябва да се вземе предвид.

Всичко, което споменахме досега, подчертава важността на правилната поддръжка на DPF филтъра.

Видове ДПФ системи

  • Кордиерит (CWF)
  • Керамика ( с керамични влакна)
  • Силициев карбид (стенен поточен филтър от силициев карбид)

Това са трите най-често използвани типа. Освен разликата в цената, трите модела се различават основно по отношение на температурата на топене и размера на канала. Тези разлики в крайна сметка оказват пряко влияние върху крайното качество и живота на произведения филтър.

Съществуват и други продукти, като проточни филтри от метални влакна и хартиени филтри, а кордиеритният филтър е най-често ползваният от автомобилните производители.

Какво предлага 4motion.bg за решаване на проблема при неработещ ДПФ?

Тъй като нефункциониращият ДПФ филтър е голям проблем и то не само за качеството на работа на двигателя, но е и опасност за живота му, намирането на решение е важно и трябва да стане в кратък срок. Тъй като отбягването може да доведе до унищожение на двигателя и много повече проблеми. Стандартн, първото решение, което идва на ум е физическото му отстраняване. Ние, и останалите НЕ препоръчваме това, тъй кат нарушава гаранцията на автомобила и редица други проблеми и усложнения. Честият ползван метод и препоръчван и от нас е софтуерното му премахване ( спиране ), което всъщност решава трайно проблема и то на доста по-ниска цена, вместо да се нарушава целостта на превозното средство и други.

За тази цел се използват различни софтуерни програми според модела и марката на ППС ( автомобили, камиони, бусове, трактори, комбайни и други имащи DPF филтър). Важно да знаете, че софтуерът, който се използва, е важен, но по-важното от него е човекът, който изпълнява тази задача, тъй като е необходимо за правилно идентифициране и точно модифициране.

Решението за изключване на DPF е възможно при нас и ще получите, не просто качествено извършена услуга, но и приятели, опит, съвети и коректност!

Какви са предимствата от премахване на DPF системата:

Премахването на DPF може:

  1. Повече мощност и по-добро ускорение.
  2. Разрешаване на DPF грешката веднъж завинаги.
  3. Намаляване на температурата на отработените газове.
  4. Повече икономия на гориво
  5. По-дълъг експлоатационен живот на двигателя
  6. Подобряване на реакцията при подаване на газ
  7. Икономично решение, което завинаги премахва допълнителните разходи от повреда на DPF.

Освен това, ползата от премахването на ДПФ системата в камиони и селскостопански превозни средства е очевидна, тъй като тези превозни средства са по-податливи на повреда на DPF поради дългите им работни часове, което води до огромни разходи за собствениците. Софтуерното премахване на DPF софтуера е постоянно и безпроблемно, което е голямо предимство, което ще ви отърве от безкрайното запушване на DPF и свързаните с това проблеми и разходи.