Софтуерно изключване на AdBlue, DPF и EGR при Mitsubishi – пълно ръководство

Проблемите с екологичните системи при Mitsubishi

През последните години автомобилите на Mitsubishi се отличават с надеждност, висока проходимост и добри офроуд качества. Модели като L200, Pajero, Outlander и ASX са предпочитани както от любители на дългите пътувания, така и от професионалисти, които използват автомобилите си за тежка работа.

Въпреки това, като всички съвременни дизелови автомобили, те са оборудвани с екологични системи – DPF филтър, SCR/AdBlue система и EGR клапан. Целта им е да намалят вредните емисии, но на практика често водят до:

  • Повишен разход на гориво
  • Намалена мощност
  • Скъпи ремонти
  • Чести грешки по таблото

С времето и пробега, тези системи започват да създават хронични проблеми, особено при автомобили, които често се карат в градски условия или при тежки офроуд натоварвания.

Чести проблеми при DPF, AdBlue и EGR при Mitsubishi

Дпф филтър на Митсубиши

дпф филтър на mitsubishi

DPF филтърът улавя твърдите частици (сажди) в изгорелите газове. При Mitsubishi се среща както при леки SUV модели, така и при пикапи и товарни версии.

Основни проблеми:

  • Запушване на DPF поради чести къси курсове
  • Неуспешни регенерации при ниски температури или ниска скорост
  • Повреда в сензора за налягане преди/след филтъра

Симптоми:

  • Светеща DPF индикация
  • Намалена мощност (автомобилът влиза в авариен режим)
  • Повишен разход на гориво

Адблу система на Митсубиши

адблу на mitsubishi

При по-новите Mitsubishi (особено Euro 6 дизелови двигатели) се използва SCR система с AdBlue течност за намаляване на азотните оксиди (NOx).

Основни проблеми:

  • Замръзване на AdBlue при ниски температури
  • Повреда на помпата или нагревателите
  • Замърсяване или кристализация на уреята

Симптоми:

  • Грешка „Check AdBlue System“
  • Ограничаване на мощността и „брояч на километри“ до блокиране на запалването

Егр клапан при Митсубиши

EGR (Exhaust Gas Recirculation) връща част от отработените газове обратно в двигателя, за да намали температурата на горене и емисиите.

Основни проблеми:

  • Запушване от сажди и масла
  • Задръстване на охладителя на EGR
  • Заклинване на клапана в отворено или затворено положение

Симптоми:

  • Неравномерен празен ход
  • Пушек от ауспуха (черен или синкав)
  • Намалена мощност

Най-често срещани модели Mitsubishi с тези системи

МоделДвигателЕвро нормаСистеми с риск от проблеми
L200 (2010–2023)2.4 DI-D / 2.5 DI-DEuro 5 / Euro 6DPF, AdBlue, EGR
Pajero / Pajero Sport3.2 DI-D / 2.4 DI-DEuro 4–6DPF, EGR
Outlander2.2 DI-DEuro 5 / Euro 6DPF, AdBlue, EGR
ASX1.8 DI-D / 2.2 DI-DEuro 5 / Euro 6DPF, EGR
Eclipse Cross2.2 DI-DEuro 6DPF, AdBlue, EGR

ECU компютри, използвани в Mitsubishi

Mitsubishi използва ECU от производители като Delphi, Denso, Bosch и Mitsubishi Electric.

Най-често срещани модели ECU:

  • Delphi DCM3.5 / DCM6.2 – срещат се в L200, Outlander, ASX
  • Denso SH7058 / SH72543 – в по-новите 2.2 DI-D двигатели
  • Bosch EDC16 / EDC17CP52 – в някои Pajero и европейски версии
  • Mitsubishi Electric ECU – по-рядко, при специфични пазари

Всеки от тези компютри подлежи на професионално софтуерно изключване на DPF, AdBlue и EGR, като ние в 4моушън БГ използваме оригинални интерфейси и лицензиран софтуер.

Добре, продължаваме с секцията за DTC грешки, защото тя е ключова и ще помогне статията да се класира добре в Google, като същевременно показва експертност.

Често срещани DTC грешки при DPF, AdBlue и EGR в Mitsubishi

При Mitsubishi, както и при други марки, електронният блок за управление (ECU) записва грешки, когато открие проблем в някоя от екологичните системи. По-долу ще намерите най-често срещаните кодове, тяхното значение и методи за отстраняване.

Грешки излизащи при проблем с DPF в Митсубиши

Код на грешкаОписаниеПричинаРешение
P2002Ефективността на DPF е под допустимата стойностЗапушен филтър, дефектен сензор за наляганеРегенерация или софтуерно премахване на DPF
P2463Прекомерно натрупване на сажди в DPFЧести къси курсове, липса на регенерацияПринудителна регенерация или премахване
P2459Честа регенерация на DPFСензори или софтуерен проблемСофтуерно оптимизиране или изключване на DPF

Грешки излизащи при проблем в AdBlue / SCR системата на Mitsubishi

Код на грешкаОписаниеПричинаРешение
P20EEЕфективността на SCR катализатора е нискаЛошо качество на AdBlue, повреда на датчик NOxСмяна на датчика или софтуерно изключване
P207FНиско качество на AdBlueЗамърсена течност, кристализацияПромиване на системата, ресет или изключване
P204FПроблем в SCR систематаПомпа или нагревателРемонт или софтуерно премахване

Грешки свързани с проблем в егр клапана при Митсубиши

Код на грешкаОписаниеПричинаРешение
P0401Недостатъчен поток на EGRЗапушен клапан или охладителПочистване или софтуерно премахване
P0405Ниско напрежение от сензора на EGRДефектен датчик или електрическа връзкаСмяна или ремонт
P0409Проблем в управляващата верига на EGRЕлектронна повредаСофтуерно изключване

Важно: След физическо премахване или софтуерно изключване на тези системи е задължителен ECU ресет и изчистване на грешките чрез професионален диагностичен уред. При нас в 4моушън БГ използваме Autel, Launch и оригинален Mitsubishi MUT-III за точна диагностика.

Съвети за поддръжка и шофиране за удължаване живота на DPF, AdBlue и EGR при Mitsubishi

Дори и да не планирате веднага софтуерно премахване, правилната поддръжка може да отложи проблемите.

Съвети за DPF влагани в Митсубиши:

  • Поне веднъж седмично карайте автомобила 20–30 минути при 2500+ оборота, за да се извърши пълна регенерация.
  • Използвайте качествено гориво и добавки за почистване на инжекторите.
  • Проверявайте периодично сензорите за налягане и температура.

Съвети за AdBlue при Mitsubishi:

  • Ползвайте само сертифицирана AdBlue течност.
  • При зимни условия дръжте резервоара над половината, за да се намали рискът от замръзване.
  • Ако се появи предупреждение за качеството – реагирайте веднага, за да не се активира режим на ограничена мощност.

Съвети за EGR в Митсубиши:

  • При чести къси разстояния, EGR клапанът се замърсява по-бързо – периодичното каране на магистрала помага.
  • Използването на добавки за дизелово гориво намалява натрупването на нагар.
  • Почистването на EGR охладителя на всеки 50–80 хил. км е препоръчително.

Защо да изберете 4моушън БГ за изключване на DPF, AdBlue и EGR OFF при Митсубиши

В 4моушън БГ сме специализирани в професионално софтуерно премахване и оптимизация на дизелови системи. За Mitsubishi предлагаме:

  • Премахване на DPF филтър – без повторни проблеми и с повече мощност.
  • Изключване на AdBlue/SCR – край на досадните предупреждения.
  • Премахване на EGR – без загуба на мощност и с по-чист всмукателен тракт.
  • Чип тунинг – повече конски сили и по-нисък разход.
  • Пълна диагностика и тестване преди и след процедурата.

Ако имате проблеми с екологичните системи влагани в Митсубиши ние от 4моушън бг имаме точното решения. Бързо, лесно и достъпно!