Софтуерно изключване на AdBlue, DPF и EGR при Mitsubishi – пълно ръководство
Проблемите с екологичните системи при Mitsubishi
През последните години автомобилите на Mitsubishi се отличават с надеждност, висока проходимост и добри офроуд качества. Модели като L200, Pajero, Outlander и ASX са предпочитани както от любители на дългите пътувания, така и от професионалисти, които използват автомобилите си за тежка работа.
Въпреки това, като всички съвременни дизелови автомобили, те са оборудвани с екологични системи – DPF филтър, SCR/AdBlue система и EGR клапан. Целта им е да намалят вредните емисии, но на практика често водят до:
- Повишен разход на гориво
- Намалена мощност
- Скъпи ремонти
- Чести грешки по таблото
С времето и пробега, тези системи започват да създават хронични проблеми, особено при автомобили, които често се карат в градски условия или при тежки офроуд натоварвания.
Чести проблеми при DPF, AdBlue и EGR при Mitsubishi
Дпф филтър на Митсубиши

DPF филтърът улавя твърдите частици (сажди) в изгорелите газове. При Mitsubishi се среща както при леки SUV модели, така и при пикапи и товарни версии.
Основни проблеми:
- Запушване на DPF поради чести къси курсове
- Неуспешни регенерации при ниски температури или ниска скорост
- Повреда в сензора за налягане преди/след филтъра
Симптоми:
- Светеща DPF индикация
- Намалена мощност (автомобилът влиза в авариен режим)
- Повишен разход на гориво
Адблу система на Митсубиши

При по-новите Mitsubishi (особено Euro 6 дизелови двигатели) се използва SCR система с AdBlue течност за намаляване на азотните оксиди (NOx).
Основни проблеми:
- Замръзване на AdBlue при ниски температури
- Повреда на помпата или нагревателите
- Замърсяване или кристализация на уреята
Симптоми:
- Грешка „Check AdBlue System“
- Ограничаване на мощността и „брояч на километри“ до блокиране на запалването
Егр клапан при Митсубиши
EGR (Exhaust Gas Recirculation) връща част от отработените газове обратно в двигателя, за да намали температурата на горене и емисиите.
Основни проблеми:
- Запушване от сажди и масла
- Задръстване на охладителя на EGR
- Заклинване на клапана в отворено или затворено положение
Симптоми:
- Неравномерен празен ход
- Пушек от ауспуха (черен или синкав)
- Намалена мощност
Най-често срещани модели Mitsubishi с тези системи
Модел | Двигател | Евро норма | Системи с риск от проблеми |
L200 (2010–2023) | 2.4 DI-D / 2.5 DI-D | Euro 5 / Euro 6 | DPF, AdBlue, EGR |
Pajero / Pajero Sport | 3.2 DI-D / 2.4 DI-D | Euro 4–6 | DPF, EGR |
Outlander | 2.2 DI-D | Euro 5 / Euro 6 | DPF, AdBlue, EGR |
ASX | 1.8 DI-D / 2.2 DI-D | Euro 5 / Euro 6 | DPF, EGR |
Eclipse Cross | 2.2 DI-D | Euro 6 | DPF, AdBlue, EGR |
ECU компютри, използвани в Mitsubishi
Mitsubishi използва ECU от производители като Delphi, Denso, Bosch и Mitsubishi Electric.
Най-често срещани модели ECU:
- Delphi DCM3.5 / DCM6.2 – срещат се в L200, Outlander, ASX
- Denso SH7058 / SH72543 – в по-новите 2.2 DI-D двигатели
- Bosch EDC16 / EDC17CP52 – в някои Pajero и европейски версии
- Mitsubishi Electric ECU – по-рядко, при специфични пазари
Всеки от тези компютри подлежи на професионално софтуерно изключване на DPF, AdBlue и EGR, като ние в 4моушън БГ използваме оригинални интерфейси и лицензиран софтуер.
Добре, продължаваме с секцията за DTC грешки, защото тя е ключова и ще помогне статията да се класира добре в Google, като същевременно показва експертност.
Често срещани DTC грешки при DPF, AdBlue и EGR в Mitsubishi
При Mitsubishi, както и при други марки, електронният блок за управление (ECU) записва грешки, когато открие проблем в някоя от екологичните системи. По-долу ще намерите най-често срещаните кодове, тяхното значение и методи за отстраняване.
Грешки излизащи при проблем с DPF в Митсубиши
Код на грешка | Описание | Причина | Решение |
P2002 | Ефективността на DPF е под допустимата стойност | Запушен филтър, дефектен сензор за налягане | Регенерация или софтуерно премахване на DPF |
P2463 | Прекомерно натрупване на сажди в DPF | Чести къси курсове, липса на регенерация | Принудителна регенерация или премахване |
P2459 | Честа регенерация на DPF | Сензори или софтуерен проблем | Софтуерно оптимизиране или изключване на DPF |
Грешки излизащи при проблем в AdBlue / SCR системата на Mitsubishi
Код на грешка | Описание | Причина | Решение |
P20EE | Ефективността на SCR катализатора е ниска | Лошо качество на AdBlue, повреда на датчик NOx | Смяна на датчика или софтуерно изключване |
P207F | Ниско качество на AdBlue | Замърсена течност, кристализация | Промиване на системата, ресет или изключване |
P204F | Проблем в SCR системата | Помпа или нагревател | Ремонт или софтуерно премахване |
Грешки свързани с проблем в егр клапана при Митсубиши
Код на грешка | Описание | Причина | Решение |
P0401 | Недостатъчен поток на EGR | Запушен клапан или охладител | Почистване или софтуерно премахване |
P0405 | Ниско напрежение от сензора на EGR | Дефектен датчик или електрическа връзка | Смяна или ремонт |
P0409 | Проблем в управляващата верига на EGR | Електронна повреда | Софтуерно изключване |
Важно: След физическо премахване или софтуерно изключване на тези системи е задължителен ECU ресет и изчистване на грешките чрез професионален диагностичен уред. При нас в 4моушън БГ използваме Autel, Launch и оригинален Mitsubishi MUT-III за точна диагностика.
Съвети за поддръжка и шофиране за удължаване живота на DPF, AdBlue и EGR при Mitsubishi
Дори и да не планирате веднага софтуерно премахване, правилната поддръжка може да отложи проблемите.
Съвети за DPF влагани в Митсубиши:
- Поне веднъж седмично карайте автомобила 20–30 минути при 2500+ оборота, за да се извърши пълна регенерация.
- Използвайте качествено гориво и добавки за почистване на инжекторите.
- Проверявайте периодично сензорите за налягане и температура.
Съвети за AdBlue при Mitsubishi:
- Ползвайте само сертифицирана AdBlue течност.
- При зимни условия дръжте резервоара над половината, за да се намали рискът от замръзване.
- Ако се появи предупреждение за качеството – реагирайте веднага, за да не се активира режим на ограничена мощност.
Съвети за EGR в Митсубиши:
- При чести къси разстояния, EGR клапанът се замърсява по-бързо – периодичното каране на магистрала помага.
- Използването на добавки за дизелово гориво намалява натрупването на нагар.
- Почистването на EGR охладителя на всеки 50–80 хил. км е препоръчително.
Защо да изберете 4моушън БГ за изключване на DPF, AdBlue и EGR OFF при Митсубиши
В 4моушън БГ сме специализирани в професионално софтуерно премахване и оптимизация на дизелови системи. За Mitsubishi предлагаме:
- Премахване на DPF филтър – без повторни проблеми и с повече мощност.
- Изключване на AdBlue/SCR – край на досадните предупреждения.
- Премахване на EGR – без загуба на мощност и с по-чист всмукателен тракт.
- Чип тунинг – повече конски сили и по-нисък разход.
- Пълна диагностика и тестване преди и след процедурата.
Ако имате проблеми с екологичните системи влагани в Митсубиши ние от 4моушън бг имаме точното решения. Бързо, лесно и достъпно!